Løbsregulativ 24 timers løbet Kano og Kajakklubben Limfjorden

Følgende retningslinjer er gældende:

Ruter:

Løbsdeltagerne skal ro de afmærkede ruter, som er:

1. 10 km rute mellem Slingers og afmærket bøje ca. 1 km vest for dæmningen og retur til slingers.
  2. 5 km rute mellem slingers og afmærket bøje 500 m før Kridtsving og retur til slingers.
  3. 5 km rute mellem slingers og afmærket bøje ved Statsbroen og retur til slingers.
  4. 2 ½ km rute mellem slingers og afmærket bøje ved hakket og retur til slingers.

Start og slut:

Starten går kl. 10.00 lørdag d. 25. juni 2022 fra den sorte bro lige inden mundingen.

Løbet slutter søndag d. 26. juni kl. 10.00.

Kun påbegyndte og afsluttede ture, indenfor tidsrammen, ved slingers tæller med.

Bådtyper:

Alle km roet i K1 tur, K1 kap, Havkajak, Kano, K2 og paddleboard tæller med i forhold til det samlede roede antal km og det står roerne frit, at skifte mellem bådtyperne.

Resultater og præmier:

Rekorder, 1., 2. og 3. pladser, samt vandrepokaler kan dog kun opnås, såfremt man ror i K1 eller havkajak under hele løbet.

Der er vandrepokaler i K1 Herrer, K1 Damer og K1 havkajak.

Der er medaljer til 1., 2. og 3. pladser i nedenstående klasser.

Der er deltagermedaljer til alle U12 roere.

Klasser:

• K1 Damer, K1 Herrer, K1 U18 Herrer, K1 u18 Damer, K1 U12 drenge, K1 U12 piger, K1 begyndere og K1 havkajak

Sikkerhed:

• Klubbens sikkerhedsinstruks er gældende under løbet.
  • U 12 roere skal ro sammen med deres trænere eller en anden erfaren voksen roer.

Løbsledelse:

Løbsledelsen under løbet udgøres af tilstedeværende bestyrelsesmedlemmer fra arbejdsgruppen.

Tvivlsspørgsmål afgøres af løbsledelsen.

D. 12. april 2022